Vücudun demir depolarını dolduruyor! Bir avucu bile takviyesi kadar etkili

Demir eksikliği yaşayan kişiler için demir içeren besinlerin C vitamini ile tüketilmesi öneriliyor. Ancak demir eksikliğiniz varsa mutlaka bir uzmana danışmalı ve kendiniz için uygun tedaviyi uygulamalısınız.

Kabak çekirdeği

Günde bir avuç kabak çekirdeği yemeniz demir eksikliğinize iyi gelebilir. Çünkü kabak çekirdeği demir içeriği oldukça yüksek besinler arasında.

Kırmızı et

Demir içeriği yüksek besinler arasında kırmızı et de yer alıyor. Ancak kolesterol yükselttiği için dikkatli tüketmekte fayda var. Haftada 2 gün kırmızı et tüketmek gerektiğini belirten uzmanlar yeşil sebzelerle birlikte tüketilen kırmızı etin demir emilimini de artırdığına dikkat çekiyor.

Yumurta

Uzmanlar, anne sütünden sonra en kaliteli protein içeren besin olan yumurtanın her gün tüketilmesi gerektiğini öneriyor. Yumurtanın demir emilimi artırmak için C vitamini yüksek gıdalarla (tere, maydanoz vb.) tüketilmesi gerekiyor. Ayrıca kahvaltıda çayla birlikte tüketilmesi ise demir emilimini engelliyor.

Yeşil yapraklı sebzeler

Ispanak, marul, tere, roka, maydanoz ve nane içerdiği yüksek vitamin ve demir mineralinin yanı sıra lifli yapısı sayesinde sindirim sistemini düzenliyor ve hastalıklardan korunmaya yardımcı oluyor. Bununla birlikte A ve C vitamini açısından da oldukça zengin.

Kuru baklagiller

Lifli yapısı sayesinde sindirim sistemini koruyan nohut, kuru fasulye ve barbunya gibi besinler bağışıklık sistemini de güçlendiriyor. Üstelik bir porsiyon kuru baklagil yemeğinde yaklaşık 4 mg demir bulunuyor.

Kuru meyveler

Özellikle kuru üzüm, diğer kuru meyvelere oranla demir içeriği daha yüksek bir meyve ve 100 gram kuru üzüm günlük demir ihtiyacının yüzde 23’ünü karşılamaya yardımcı oluyor. Bunun yanı sıra yüksek enerji veren kuru meyveler içerdiği yüksek antioksidan dolasıyla mutfak raflarında yerini alması gereken besinlerden.

Tahıllar

Buğday, arpa, yulaf, pirinç, çavdar ve mısır gibi tahıllar yüksek oranda demir barındırıyor. Özellikle kuru baklagillerle tüketildiğinde tam olarak bir demir deposu haline gelen tahıllar yüksek miktarda A ve B vitamini de içeriyor.

Pekmez

1 tatlı kaşığı pekmezde 1 mg demir bulunuyor. Yüksek oranda demir içeren pekmez bunun yanında yüksek kaloriye de sahip bu sebeple dikkatli tüketmekte fayda var.

Ceviz badem ve fındık

Kuru meyveler gibi ceviz, badem ve fındık da yüksek oranda demir barındırarak vücudun demir depolarını dolduruyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x